رنگ مو در دوران بارداری

 

این گزارش یک راهنماست برای همه خانم‌های بارداری که در انتظار تولد یک نوزاد کوچولو هستند. یک راهنما که به شما می‌گوید چطور در دوران بارداری زیبایی ظاهری‌تان را حفظ کنید؛ از روش‌های درست کردن مو‌‌های‌تان گرفته تا ترفندهای آرایش‌کردن و انتخاب لباس. یادتان باشد نباید در دوران بارداری زیبایی ظاهری‌تان را به خاطر زیبایی حس مادرانه فراموش کنید. فقط کافی است سراغ روش‌های مطمئن و کمی متفاوت‌تر بروید.

 
 در افراد دارای موهای تیره که قصد روشن کردن رنگ موهای خود را دارند نیاز به از بین بردن رنگدانه های طبیعی مو می باشد بنابراین از ترکیبات اکسید کننده با درصدهای مختلف به این منظور استفاده می شود. نکته مهم در خصوص این ترکیبات ضرر شدیدی است که این مواد به پوست و مو می رسانند و برای اجتناب از این عوارض که شامل تحریک ، خارش و سوزش پوست سر ، شکنندگی مو، موخوره، خشک شدن و خشن شدن مو می باشند بایستی سعی شود کمترین درصد اکسیدان استفاده شود.


 توصیه هایی برای کاهش اثرات مضر رنگ مو

 اجتناب از مصرف رنگ موهای شیمیایی و استفاده از رنگهای گیاهی جایگزین مثل حنا، بعنوان اولین توصیه مطرح است اما در صورت اصرار  برای مصرف رنگ های شیمیایی جهت کاهش اثرات سوء بهتر است افراد از رنگ موهای استاندارد استاندارد و دارای مجوز وزارت بهداشت استفاده کنند و بیشتر از زمان مورد نیاز، رنگ را بر روی سر باقی نگذارند.

 بعد از استفاده از رنگ، سر را با آب خوب بشویید.هنگام استعمال رنگ مو از دستکش استفاده کنید.قبل از رنگ کردن مو با یک شامپوی مناسب، موها را شستشو دهید.هرگز بعد از رنگ کردن موها از مواد صاف‌کننده یا فرکننده استفاده نکنید.پس از رنگ کردن، از مواد تقویت‌کننده مو استفاده کنید از تعویض مکرر رنگ مو و رنگ کردن مداوم و با فاصله کوتاه اجتناب کنید.

 هر چیزی که باعث شود ساختار طبیعی مو از حالت عادی خارج شود، برای مو مضر محسوب می شود. به همین علت باید تا حد امکان از مواد شیمیایی مخصوص فرکردن و رنگ کردن کمتر استفاده شود