10 غذایی که نباید هرگز به کودکتان بدهید (قسمت دوم )


سفیده تخم مرغ @lineaclinic

اگر چه تخم مرغ بسیار مقوی است و منبع پروتئینی خوبی برای بدن است ولی سفیده تخم مرغ آلرژیک هست و خیلی از متخصصین برای کودکان کمتر یک سال پیشنهاد نمیکنند ولی زرده ی تخم مرغ حساسیت زا نیست و کودکان 10 ماه به بالا میتونن استفاده کنند.

·         غذاهای سخت و گردی شکل

دکتر گرین می گوید در کل اینجا بحث، بحث امنیت بچه هست پس از خوراندن تخمه،انگور و پاپ کورن و ... به فرزندتان خودداری کنید . منظور تمام اون میوه ها و خوراکی هایی که از لحاظ شکل نیاز به جویدن دارند و ممکنه که باعث خفگی بشن حتی اگر از لحاظ مواد غذایی غنی هستند صبر کنید که کودکتان بزرگ شود.

·         عسل

البته که عسل مواد مغذی بسیاری داره و برای سلامتی مهمه ولی چون ریسک تماس کودک با سم بوتولیسم رو افزایش میده پس از خوارندن عسل به کودکتان خودداری کنید عسل باعث ایجاد عفونت و وقفه در رشد کودک میشود.

·         آبمیوه

ما همیشه شنیدیم که خوردن میوه بهتر از نوشیدن آبمیوه هست این اتفاق در مورد کودکان نیز صادق هست . آبمیوه قند زیادی و فیبر کمی داره، آب مرکبات مثل پرتقال و گریپ فروت که دارای ویتامین سی هستند و در واقع اسید زیادی دارند هم برای معده نوزاد شما مناسب نیستند و باعث سو هاضمه میشوند.

·         مواد غذایی خام و نپخته

خب این خیلی واضح هست که مواد غذایی خام یا نپخته از گوشت قرمز، مرغ ، غذاهای دریایی و تخم مرغ رو نباید به کودک داد این مواد احتمال ابتلا به عفونت رو در کودکان افزایش میدهند، در سال اول زندگی سیستم ایمنی کودک کامل میشود پس از خوراندن این مواد به کودکتان جدا خودداری فرمایید .

·         غلات سفید تصفیه شده

خوراندن غلات برنج سفید مثل خوراندن شکر به کودکتان است ، وقتی غلاتی برنج سفید رو به کودکتان بدهید قبل از جذب در بدن، برنج به گلوکز تبدیل میشود و قند خون بالا باعث افزایش میزان انسولین در بدن کودک میشه واین خیلی مهمه چون استفاده ازغلات برنج سفید سهمی بسیار بزرگی از غذای کودک رو میگیره پس به کودکتون اجازه بدید غذاهای واقعی رو مزه کنه مثل موز آووکادو یا دانه ها مثل جو و خیلی چیزهای دیگه.

·         غذاهای چسبنده

مثل همون غذاهای گرد و سخت از دادن غذاهای چسبنده به کودکتان خودداری کنید مثل خمیر بادام زمینی دکتر گرین می گوید که خوراندند غذاهای پسبنده ریسک خفگی رو در فرزندتان افزایش میده.

 

منابع:

آدرس پلام ارگانیک در کالیفرنیا : http://www.plumorganics.com/

و این هم آدرس هئیت مشاوران بی بی سنتر : http://www.babycenter.com/prkit-advisoryboard

راستی یادتون نره که کانال تلگرام ما رو به دوستاتون معرفی کنید.https://telegram.me/lineaclinic

 اگر هم سئوالی بابت باید و نباید های دوران نوزادی و بارداری دارید با مشاوره تلفنی مامایی لاینا تماس بگیرید :9092305764

******* تمامی این مطالب با همکاری کارشناسان لاینا تهیه و نوشته میشه پس نگران غیر علمی بودن مطالب نباشید*******