تلگرام

10غذایی که نباید هرگز به کودکتان بدید(قسمت اول) :

 

وقتی که زمان معرفی غذای جامد به کودک میشه شما میتونید کلی مواد مقوی و متنوع رو به کودکتون پیشنهاد بدید مواد غذایی ارگانیک که میتونه کودک به دست بگیره مزش کنه و حتی از بوی اون لذت ببره دکتر آلن گرین متخصص کودکان در پلام ارگانیک  در مصاحبه با مجله ی دیلی میل پاسخ داده که بچه ها با استفاده از مواد غذایی جامد منفعت بسیار زیادی میبرند و برای اینکه ما این مقطع زمانی رو در کودکان آسانتر و راحتر کنیم بهتره که شیر دادن رو با شروع غذای کودک ادامه بدین و بعد شروع به معرفی غذاهای جدید به بچه بکنیم مواد غذایی متتنوع که فقط باید از چند تای اونا دوری کرد.

·         انواع توت و مرکبات

با اینکه خوردن میوه توی هر سنی مناسب و مفیده ولی پروتئین درون توت فرنگی و بقیه توت ها برای دستگاه گوارش کودکان غیر قابل تحمل و سخت هظم هست و در کنار این هم مرکبات برای معده  کودکان ضرر داره . با این حال بعد از یک سالگی میتونید به راحتی ازین میوه ها به فرزندتون بدید فقط یادتون باشه که به اندازه ی مناسب کوچک و قابل جویدنش باشه.

·         مواد غذایی شیرین و قندی

دکتر گرین می گوید که به بچه هاتون از بچگی طعمی از غذاها رو بدید که دوست دارید آنها عاشقش بشن . با اینکه بعضی از دکتر ها هنوز روی همون اشتباه قبلی خودشون پا فشاری میکنند که خوردن غذاهای شیرین ساده برای کودکان مناسب هست ولی الان تحقیقات ثابت کرده که خوردن غذاهای شیرین پیچیده طی بارداری و در یکسال اول حس چشایی کودکتان را افزایش میدهد و بسیار برای فرزندتان مناسب است .

·         شیر گاو و شیر سویا

براساس مقاله ای بررسی شده در هئیت مشاوران بی بی سنتر شیر مادر یا شیر خشک با فرمول مشابه تنها شیری هست که نوزادتان باید تا پایان یک سالگی استفاده کند. کودکان توانایی هظم پروتئین موجود در شیر گاو و شیر سویا رو ندارند و همچنین مواد معدنی موجود به کلیه های کودکتان آسیب میرساند.

ادامه دارد

منابع:

آدرس پلام ارگانیک در کالیفرنیا : http://www.plumorganics.com/

و این هم آدرس هئیت مشاوران بی بی سنتر : http://www.babycenter.com/prkit-advisoryboard

راستی یادتون نره که کانال تلگرام ما رو به دوستاتون معرفی کنید.https://telegram.me/lineaclinic

 اگر هم سئوالی بابت باید و نباید های دوران نوزادی و بارداری دارید با مشاوره تلفنی مامایی لاینا تماس بگیرید :9092305764

******* تمامی این مطالب با همکاری کارشناسان لاینا تهیه و نوشته میشه پس نگران غیر علمی بودن مطالب نباشید*******